Groeiende wedstrijdgroep actief op Zuidervaartregatta

In het weekend van 25 en 26 juni vond in Zaandam de internationale Zuidervaartregatta plaats. Viking nam met zestien deelnemers mee aan deze wedstrijd. Naast de meer ervaren wedstrijdvaarders waren er ook diverse jeugdleden met minder wedstrijdervaring. Voor Clenn Klieber, Junias en Romander Reuten en Leon Min was het zelfs hun debuut bij wedstrijden.

Bij de wedstrijdbespreking op zaterdagochtend vroeg had Pier Siersma de minder ervaren sporters ook nog kunnen inzetten om K2 en K4 boten compleet te kunnen maken. Ieder deed enorm zijn best, maar het was natuurlijk wel wennen aan het wedstrijdgebeuren. Op zaterdag was het in de K2 en K4 af en toe nog een beetje wankel en soms eindigde dat met een onvrijwillige zwempartij. Gelukkig was het water niet koud en scheen de zon, zodat dat allemaal niet zo erg was. Op zondag ging het alweer een stuk beter en bleef iedereen overeind in de meerpersoonsboten. Ook in de K1 groeide iedereen met elke gevaren serie.

Prima gedaan allemaal! Ik hoop dat jullie de smaak van het wedstrijdvaren te pakken hebben gekregen. De inschrijflijst voor het NK Sprint op de Bosbaan hangt op het prikbord in het clubhuis ….

Voor foto’s van deze wedstrijd kijk op fontaine.home.xs4all.nl/kano