Viking wint Amsterdam Open

Afgelopen weekend vonden het Amsterdam Open kanopolotoernooi weer plaats in Uithoorn.

Je zult wel denken waarom wordt dat toernooi in Uithoorn gespeeld. Wij weten het ook niet….

De Viking deed met 2 teams in de tweede klasse mee.

Op zaterdag werden de poule wedstrijden gespeeld. De tweede klasse was in 3 poules van 4 teams verdeeld en in iedere poule speelden alle teams een keer tegen elkaar.

Viking I won de eerste drie wedstrijden met grote cijfers en eindigde zo als eerste in de poule. Viking II ging het minder goed af. De eerste wedstrijd werd verloren en de tweede wedstrijd werd gewonnen. De derde wedstrijd tegen Odysseus C werd ondanks een sterk optreden toch verloren met 3-1. Zo eindigde Viking II als derde in de poule. De vervolg poules die werden gespeeld waren in een poule welke voor plaats 1 t/m 6 speelde. Hierin zat Viking I. En een poule waarin werd gespeeld voor plaats 7 t/m 12 en hierin zat Viking II.

In de volgende wedstrijden ging het Viking I nog redelijk gemakelijk af en werd alles gewonnen waardoor ze door ging naar de halve finale en daar uitkwamen tegen Keistad C. Deze wedstrijd sloot de Viking dan ook af met winst waarna in de finale Odysseus stond te wachten.

Viking II speelde ondertussen, met hulp van Frank Verlaan, om plaats zeven. De eerste wedstrijd werd nog gelijk gespeeld tegen een poolse damesploeg,waarna de rest winnend werd afgesloten. Hierdoor was de laatste wedstrijd voor Viking II om de zevende plaats nogmaals tegen de poolse dames. In het begin van de wedstrijd liep het nog niet echt lekker waardoor de achterstand opliep tot 4-1. Maar in de tweede helft wist de ploeg goed druk te zetten en werd in de laatste minuut het winnende doelpunt gescoord. Viking eindigde dus als nummer 7.

De laatste wedstrijd was voor Viking I tegen Odysseus C.

De strijd ging gelijk op en eindigde 1-1. Hierdoor moest er verlengt worden tot de golden goal.

Hierbij trok Viking I aan het langste eind en sloot het toernooi ongeslagen af.asd open 2012 prijs