Sterke start seizoen voor Viking Poloteam

Afgelopen weekend heeft het kanopoloteam van de Viking een tweede plaats verovert op het 24-uurs toernooi van Stadskanaal. Het team van de Viking is dit seizoen een klasse hoger gaan varen dan afgelopen seizoen, dit bleek een juiste keuze te zijn. De tweede plaats op het eerste toernooi van het jaar heeft deze keus nog eens extra bevestigd.

Het toernooi begon met een verloren wedstrijd tegen Groningen B (4-5). Het was duidelijk nog vroeg in het toernooi waardoor het team niet helemaal op elkaar was afgestemd, maar ook zou deze eerste tegenstander later de sterkste van het toernooi blijken. De daaropvolgende wedstrijden werd het ritme teruggevonden en werden er dan ook meer doelpunten gemaakt door de Vikingers dan door de tegenstanders. Zo werden de Veenploeters met 6-3 en KVSO met 7-4 verslagen.

De vierde wedstrijd tegen Odysseus werd een zinderend spannende strijd die uiteindelijk in de laatste minuut in het voordeel van de Viking werd beslist met een eindstand van 5-4 . Na het verslaan van deze sterke tegenstander was het tijd om te slapen. Dit was helaas van korte duur want de volgende wedstrijd stond om half vijf in de ochtend gepland. Gelukkig is het poloteam van de Viking gewend aan dit soort tijden op zaterdagnacht, de wedstrijd tegen Groningen C werd dan ook overtuigend gewonnen met 5-4. Met het winnen van deze laatste wedstrijd moest de laatste wedstrijd van de poule tegen Trekvogels op zijn minst gelijk gespeeld worden om van een plaats in de finale te verzekerd te zijn. De strijd tegen de Trekvogels eindigde dan ook met een gelijkspel (3-3), waarmee een finaleplaats behaald was.

De finale werd een zeer harde strijd waarbij Groningen B in de eerste helft op 3 punten voorsprong kwam. De tweede helft van de wedstrijd won de Viking met volgens het persbericht van het toernooi sterke technische aanvallen drie punten terug. Helaas bleek de verdediging nog niet sterk genoeg om verder puntenverlies tegen te gaan. De einduitsla van de finale was dan ook 7 tegen 3.

Na en lang etmaal van kanopolo werd het toernooi door de Viking afgesloten met een tweede plaats en een prachtige zilveren Ducttape bokaal. Rens Janssen was verantwoordelijk voor de meeste doelpunten van de Viking van de 33 gemaakte doelpunten was Rens goed voor 13 daarvan.

www.kanopolo.org