Goede resultaten uit de Kaasstad

Kv Viking heeft afgelopen zaterdag met twee teams deelgenomen aan het kanopolotoernooi van Odysseus.

Dit was het toernooi waar de Viking vorig jaar voor het eerst in de geschiedenis van de vereniging deel nam aan een kanopolotoernooi. Toen was er weinig succes en werd er met grote cijfers verloren.

Maar na een jaar trainen was er duidelijk vooruitgang te zien. Zo konden we zelf met twee teams deelnemen aan het toernooi, dankzij Nico welke normaal uit komt voor QV.

Team A bestond uit Valentijn, Scott, Robert, Levi en Tyler en team B bestond uit Jort, Rens, Hidde, Nico en Bob.

Team A wist in de poulefase helaas maar één keer te winnen van Michiel de Ruiter (MdR) en verloor helaas twee maal van Odysseus B en éénmaal van MdR. Hierdoor konden ze helaas geen halve finale plaats behalen en moesten strijden voor plaats vijf tot en met zeven. In deze strijd wisten zij wel te winnen van KVSO en Odysseus C en eindigde uiteindelijk als vijfde.

Team B verging het een stuk beter. Zo werden in de poulefase alle wedstrijden gewonnen van KVSO, Odysseus A en Odysseus C. Hierdoor had het team zich geplaatst voor de halve finale waar het aan moest treden tegen Odysseus B. Deze strijd verliep helaas niet zoals het team gehoopt had en werd uiteindelijk verloren. Team B moest vervolgens spelen voor de derde plaats tegen MdR. De wedstrijd verliep goed. Viking had een voorsprong en leek deze niet meer uit handen te geven. Tot de laatste seconde!! In het eindsignaal werdt er nog een doelpoging gedaan door MdR en die was ook nog raak ook. Er volgde een golden goal situatie. Dus wie het eerst scoort wint. Viking viel gelijk aan en zette druk op MdR. Een schot van Rens op goal deed uiteindelijk de verdediging van MdR bezwijken en Viking B ging er met de derde plaats vandoor.

Een mooie prestatie!

Volgend weekend is er een internationaal toernooi in Uithoorn bij Michiel de Ruyter. Hier zal de Viking met één team deelnemen. (volg ons dan via twitter voor het verloop in het toernooi)