Eerste Amsterdam 4×4 Tournament groot succes!

Op zondag 15 januari heeft het allereerste Amsterdam 4×4 kanopolo toernooi plaatsgevonden. Het toernooi werd voor het eerst georganiseerd door het kanopolo team van onze kanovereniging Viking. De opbouw van dit toernooi in het Floraparkbad te Amsterdam-Noord was op de zaterdag gedaan zodat in alle vroegte zondag 15 januari de strijd kon losbarsten.

De wedstrijden begonnen om negen uur in de ochtend en werden bijgewoond door teams uit de eerste en tweede klasse vanuit het hele land. Wij zijn er trots op om op ons toernooi dan ook teams uit zowel Groningen als Venlo te mogen ontvangen. Voor hen was uiteraard een overnachting mogelijk gemaakt in ons prachtige clubhuis.

Namens de Viking speelden er dit maal twee teams, in beide klassen vertegenwoordigden zij de eer van de organisator van het toernooi. Het ‘eremetaal’ is in beide klassen helaas meegenomen door bezoekende teams, dit zullen we bij een herhaling van het toernooi niet nog eens laten gebeuren. De uitslag van het toernooi is hier te vinden: amsterdam 4×4 tournament 2012 eindstanden.pdf

De wedstrijduitslagen hier: amsterdam 4×4 tournament 2012 uitslagen.pdf

Het wordt dit jaar spannend of wij volgend jaar nog een keer dit toernooi kunnen organiseren, er zijn plannen voor een renovatie van het zwembad, het 50-meterbad en de luchtdraaghal zullen in deze plannen verdwijnen. Namens de Viking is er op de vrijdagavond een delegatie naar de Stadsdeelborrel van Amsterdam-Noord om de verantwoordelijken hierover aan de tand te voelen. Wij spraken de heer Rob Post (in enigszins beschonken staat, net als de delegatie overigens) maar zijn mediatraining was ook in deze staat helaas onberispelijk. Maar er is nog hoop, want met de huidige recessie is er een bouwstop afgekondigd in het stadsdeel, wellicht wordt er precies lang genoeg gestopt om dit toernooi een succesvol vervolg te geven.

Het toernooi is door alle teams die op bezoek kwamen ontvangen als een groot succes. We willen iedereen bedanken die ons heeft geholpen om dit evenement mogelijk te maken. En in het bijzonder onze sponsors;

E.M.G. steigers,

Ronald Landzaat Woningstoffering,