Zuidervaart 12 & 13 Mei 2007

Uitslagen zijn hier te vinden

Verslag van de Zuidervaart wedstrijden
Heel veel van de beginnende wedstrijdvaarders varen hun allereerste
wedstrijd op de Zuidervaart. De baan is niet te breed, niet te diep en er
varen ook geen grote, enge boten die golven maken. Daarnaast is het weer
ook doorgaans plezierig. Dit jaar waren de weerberichten redelijk alarmerend en vroeg op de  zaterdagmorgen kwam de regen  werkelijk met bakken naar beneden. Tot de wedstrijd begon, toen bleef alleen de wind over. De wind zorgde voor leuke beelden, ploeterende vaarders die ondanks hun inspanningen nauwelijks vooruit kwamen.
Zo hadden wij naast een aantal routiniers ook een aantal beginners die zich
kranig hebben geweerd en de kleuren van de Viking hoog hebben gehouden.
Af en toe een keertje zwemmen hoort erbij en door de redelijke temperaturen
was het nog wel lekker ook, of niet soms ?
Er werd onder toeziend oog van trotse ouders, familie en vele andere Vikingers
goede strijd geleverd en er zijn ook weer héél wat medailles bij elkaar gevaren terwijl Lisa, Bram en Walter nog ieder een beker voor Gewestelijk Kampioen in ontvangst mochten nemen.  Walter kreeg ook de Dirk Husslage wisselbeker voor het behalen van de meeste punten  in de grootste deelnemerscategorie, heren aspiranten A.

Op alle vaarders van dit weekend, Lisa, Yoni, Jonah, Ruben, Timoty, Levi, Walter en Bram zijn wij allen erg trots. Als iedereen trouw blijft trainen en wedstrijden varen kunnen we de toekomst met vertouwen tegemoet zien.
Komend weekend gaat er een Viking delegatie naar Gent voor de wedstrijden daar.
Iedereen veel succes en mooi weer toegewenst.

Hans & Anneke.

Zie de foto's