World Cup marathon 1, Denemarken

Start Dames SeniorenAfgelopen zaterdag (gisteren dus) heeft Sandra Brandjes een zeer goede prestatie geleverd tijdens de 1e Wereldbekerwedstrijd van 2009. Zij eindigde in een veld van 11 deelnemers als vierde.

Hert was een lastige wedstrijd voornamelijk door de harde wind en flinke golven die in de lengte van de baan liepen. Aan het einde van de baan bij het verste keerpunt vanaf de finish waren de golven vervelend hoog, vooral om dwars over te steken.

Kort na de start vormde zich een kopgroepje van drie sporters en kwam Sandra in de tweede groep van vijf sporters terecht. De latere winnares (Barbara Przybylska van Polen) en de tweede plaats waren al spoedig onbereikbaar voor de rest van de deelnemers.

De wind maakte dat er steeds wisselende combinaties ontstonden. Daardoor ontstond een zeer levendige wedstrijd waarin Sandra steeds actief bij de eerste groep achtervolgers kon blijven. Uiteindelijk werd haar goede inzet beloond met een vierde plaats. Een puike prestatie!Overdraging met ondersteuning van Paul Hoekstra