Vlakwaterploeg in actie bij de Zuidervaartregatta

Terwijl bij ons clubhuis de Viking gastheer was van het tweede weekend NK Kanopolo was onze club met een kleine afvaardiging van de vlakwaterploeg ook present bij de internationale Zuidervaartregatta. Helaas kozen enkele Nederlandse toppers bij de junioren ervoor niet aan deze wedstrijd mee te doen, m aar om rust te houden i.v.m. met het naderende EK voor junioren in Frankrijk. Toch was het deelnemersveld met Belgische clubs uit Turnhout, Neerpelt en Geel sterk bezet.

Hoewel Ruben ook aan het EK zal deelnemen, was hij dit weekend wel present. Vooral zijn wedstrijd op de langebaan was erg spannend. Samen met twee Belgen streed hij om de winst. Bij elk keerpunt probeerde wel een vaarder er alleen vandoor te gaan, maar dit lukte steeds niet. Het kwam uiteindelijk neer op een eindsprint tussen Ruben en Neel Broeckx (Neerpelt). Vanaf de kant was niet te zien wie na 5km als eerste over de finish kwam. Bestudering van de fotofinish liet zien dat Ruben zich met het zilver tevreden moest stellen.

Ook Jesse was op de langebaan de beste Nederlander. Twee snelle Belgen moest hij voor laten gaan, solo voer hij sterk naar de derde plaats. Op de 500m pakte hij een zilveren medaille. Op zondag was Wessel ook nog even aanwezig om aan de 500m deel te nemen. Helaas kwam hij zijn serie niet door.

Bij de senioren was er voor Bram serieuze tegenstand op de 200m, waar Niels Krouwel er met het goud vandoor ging. Bram pakte op de lange baan en de 500m wel het goud. Ook Barry was weer van de partij. In de 500m wist hij in de finale te komen. Bram en Barry deden in de K2 samen ook goede zaken, zilver op de 200m en goud op de 500m.

Dit kanoweekend met mooi weer was voor de meesten de laatste wedstrijd voor de zomervakantie. Ruben en Naomi komen deze week in actie op het EK Junioren en -23 in Frankrijk. Bram zal deze zomer nog deelnemen aan het EK in Brandenburg en later naar Moskou voor het WK.

Foto’s van deze wedstrijd vind je hier