Viking junioren naar EK!

Naomi Westra en Ruben Fontaine hebben zich gekwalificeerd voor deelname aan het EK voor junioren! Eigenlijk zou kwalificatie moeten plaatsvinden tijdens de Frühjahrsregatta in Essen. Tijdens dit evenement bleken de weersomstandigheden zeer slecht. Door harde wind een veel golfslag werden de wedstrijden van de zondag zelfs afgelast. De selectiecommissie van de bond had daarom besloten om alle atleten een nieuwe kans op kwalificatie te geven. Tijdens een speciale kwalificatiewedstrijd bij Kano Club Tilburg mochten de junioren en senioren onder 23 jaar nog een poging doen om deelname aan het EK af te dwingen.

Naomi zal op het EK uitkomen op de K1 200m en de K2 500m met Ruth Vorsselman (Skonenvaarders). Ruben doet mee op de K2 1000m met Marius Roeterdink (DKV) en de K1 500m. Het EK voor junioren vindt plaats van 25 t/m 30 juni in Frankrijk (zie: http://mantesenyvelinescanoe2014.com). De complete lijst van geselecteerden ziet er als volgt uit:

K1 Dames Jun. 200m.        Naomi Westra                res. Anouk Brust
K1 Dames Jun. 500m.        Anouk Brust                 res. Ruth Vorsselman
K1 Dames Jun. 1000m.       Ruth Vorsselman             res. Naomi Westra
K2 Dames Jun. 500m.        Ruth Vorsselman/Naomi Westra

K1 Heren  Jun. 500m.       Ruben Fontaine              res. Marius Roeterdink
K1 Heren  Jun. 1000m.      Nourdin Kaai                res. William Bos
K2 Heren  Jun. 500m.       Nourdin Kaai/William Bos
K2 Heren  Jun. 1000m.      Ruben Fontaine/Marius Roeterdink

K1 heren U23   200m.       Job Siffels
K1 heren U23   500m.       Lennard Vaandrager          res. Menno van Loon
K1 heren U23   1000m.      Lennard Vaandrager          res. Albart Flier
K2 heren U23   500m.       Albart Flier/Menno van Loon
K2 heren U23   1000m.      Albart Flier/Menno van Loon

Alle sporters heel veel succes op het EK gewenst!