Viking junioren komen op EK tot in halve finale

Afgelopen dagen kwamen de Viking junioren Naomi Westra en Ruben Fontaine in actie in Frankrijk. Samen met de andere leden van de Nederlandse selectie namen zij onder leiding van bondscoach Robin Koenders en assistent Barry Gerritsen deel aan het EK voor junioren en senioren onder 23 jaar. In Mantes-la-Jolie nabij Parijs kwam Naomi uit op de 500m K2 samen met Ruth Vorsselman (Skonenvaarder) en in de K1 op de 200m. Ruben voer K2 met Marius Roeterdink (DKV) over 1000m en de K1 over 500m. Op alle afstanden wisten zowel Naomi als Ruben tot in de halve finales te komen. Op dit sterk bezette toernooi voeren ze goed mee, maar konden helaas net geen plek in de B-finales bemachtigen.

Door aan dit toernooi deel te nemen hebben Naomi en Ruben belangrijke wedstrijdervaring opgedaan. Hopelijk is dit een stimulans om de volgende stappen op weg naar internationaal succes te zetten. Volgend jaar is het EK voor junioren en U23 in Bascov-Budeasa, RoemeniĆ« (17-20 september 2015) ….