Trainingskamp MËrtola 2007

Het trainingskamp 2007 werd gehouden in Mèrtola, Portugal, ongeveer een goed uur rijden vanaf het vliegveld Faro. De groep bestond uit Edwin, Niels, Bob, Bram, Robert, Tyler en Vincent. Paul en Frieda gingen mee als trainers, begeleiders en sparringspartners.

Ons overnachtingadres lag op ca. 1km lopen van het trainingscentrum. Om daar te komen moesten we een steile heuvel beklimmen. Je begrijpt natuurlijk wel dat dit om 7 uur `s ochtends geen pretje was. Het dorp bestond uit slechts een paar straten. Deze straten bestonden uit allemaal losse keien. Er waren dan ook enkele personen die hun enkels verzwikten. De trainingen vonden plaats bij het Guadiana Training Centre en op de rivier de Guadiana. We hadden de beschikking over schitterende faciliteiten. Er waren zelfs computers, zodat we even een mailtje naar het thuisfront (onze sponsors) konden sturen.

We hebben schitterend weer gehad, elke dag zo’n graad of 25 en er is geen druppel regen gevallen. Iedere maaltijd was het weer spannend, zou het iets anders zijn dan de vorige dag. Helaas, elke dag werden we teleurgesteld, het was weer hetzelfde eten als de dag ervoor. De maaltijden bestonden uit o.a. brokken vlees, maaltijdsoep, bonensoep en vooral heel veel rijst en pasta.
De trainingen bestonden uit vooral kilometers maken. Als je dacht dat je na 35 kilometer varen het gehad had, dan had je het mis. We gingen nog even fitnessen of een lekker stukje hardlopen. Paul toverde altijd wel iets uit de hoge hoed. Gelukkig zaten er ook 2 rustmiddagen in het programma.
We waren te gast in het huis van de voorzitter van de kanovereniging. Het huis was groot, gezellig en knus ingericht, de bedden lagen heerlijk en werden elke middag weer door onbekende personen opgemaakt.

We kunnen terugkijken op een vermoeiende doch schitterende week waarmee we straks hopelijk ons voordeel mee kunnen doen in de wedstrijden. We zijn veel dank verschuldigd aan Paul en Frieda Hoekstra voor de goede zorgen. We hopen het volgend jaar weer over te mogen doen.