Talent van het jaar

Bram Brandjes werd op vrijdag 28 Maart verkozen tot 'Talent van het jaar' van Amsterdam Noord.
Deze titel kreeg hij vanwege zijn vele nationale titels in 2007 en zijn deelname an het EK sprint en het WK marathon.
Wethouder Chris De Wild Propitius overhandigde samen met miss Noordje de erepenning.

gent_08_0381

Zie het complete persbericht van Amsterdam-Noord:

Sportgala 2008: and the winner is…
Op vrijdagavond 28 maart vond het Sportgala 2008 plaats in de raadzaal van het stadsdeelhuis. Bij dit gala zet het stadsdeel elk jaar mensen in het zonnetje die een bijzondere bijdrage leveren aan de sportwereld. Darter Co Stompé en Miss Noordje, Lizzy Sozmair, luisterden de avond op samen met de voorzitter van de jury, Chris de Wild Propitius.
In een dvd waarin de genomineerden voorgesteld, werd voor elke categorie de winnaar bekend gemaakt. “Wat een talenten en gedreven mensen hebben wij hier. En dit jaar ook uit onverwachtse hoek zoals kickboksers en schoonspringers. Ze zijn allemaal helden!”, aldus een trotse portefeuillehouder Chris de Wild Propitius.

De jury bestond naast de wethouder uit een ambtenaar sport en de Sportadviesraad Amsterdam-Noord. De winnaars ontvingen een gouden medaille met inscriptie. Alle genomineerden kregen van Miss Noordje de vertoonde dvd. Na de feestelijke huldiging van de winnaars was er voor alle gasten een sportief entertainmentprogramma met panna knock-out en darten met Co Stompé. Een DJ luisterde het feest op met muziek. sportgala

De winnaars van het Sportgala 2008 zijn:

In de categorie Sporttalent: Bram Brandjes van Kanovereniging de Viking
Bram Brandjes heeft zich, naast het behalen van vele Nederlandse titels in 2006 en 2007, weten te selecteren voor de World Cup en de W.K. Marathon. Daarnaast behaalde hij een 15e plaats bij het Europees Kampioenschap voor Junioren korte baan en een 7e plaats bij het Europees Kampioenschap marathon.

In de categorie Sportploeg wonnen zowel de voetballers van de Meteoor als de handbaldames van VOC.
Gezien de opmerkelijke prestaties van beide teams heeft de jury het Ex-aequo uitgesproken en de twee teams uitgeroepen tot sportploeg van 2007. Beide teams hebben in hun klasse topprestaties neergezet: VOC door zich te kwalificeren voor de Champions League voor handbal. De Meteoor wist in een hoog tempo promotie af te dwingen. Vanuit de vijfde klasse hebben zij een plaats verworven in de derde klasse. De selectie wist zich tevens te plaatsen voor de beker.

In de categorie Sportvrijwilliger: Tineke Ninteman van handbalvereniging VOC
Tineke Ninteman is een echte duizendpoot voor de vereniging. Ze begeleidt de wedstrijden en de juryleden en ontvangt de scheidsrechters. Daarnaast is ze begeleidster van de D3 en staat ze regelmatig in de kantine van VOC.

In de categorie Sportvrouw: Cindy Venema, sportschool Pancration
Cindy Venema laat zien dat door dagelijks hard te trainen geweldige resultaten bereikt kunnen worden. Zo haalde ze al twee keer het Nederlands Kampioenschap Kickboxen.

In de categorie Sportman: Sebastiaan van Baarsen van schoonspringvereniging Saltor.
Sebastiaan van Baarsen heeft zich, buiten het behalen van het Nederlands Kampioenschap op de 1-meter en de 3-meter plank, gekwalificeerd voor het Europees Jeugdkampioenschap. Daarnaast geeft hij als aankomend gymnastiekdocent training aan de schoonspringjeugd in het Floraparkbad en draagt als zodanig bij aan sportstimulering bij de Jeugd, één van de speerpunten van het stadsdeel.

Mireille Ollivieira
Afdeling Communicatie