NK marathon voorbij, op naar NK sprint

programma nk 2011.pdf  rottemerenmarathon-2011.pdf

Het NK marathon werd dit jaar gehouden tijdens de Rottemeren marathon in Rotterdam. Opnieuw was de wedstrijd perfect georganiseerd met zeker bij de heren veteranen zeer veel deelname.

Ook waren er weer Vikingers op dit NK aanwezig die maar liefst 3 medailles in ontvangst konden nemen.
Bram Brandjes lag in gewonnen positie toen hij bij de laatste brug tegen de pijler aan botste en ging zwemmen. Ondanks deze zwempartij is hij als 2e, achter Robin Koenders geeindigd.
Pier Siersma kon de derde plek veroveren.

Bij de junioren wedstrijd over 14 km was Karin Smits nipt sneller dan Naomi Westra en kon hierdoor na afloop een bronzen medaille in ontvangst nemen.
Tijdens, vlak voor en vlak na de wedstrijd was alles prima geregeld, maar de grote lol was er bij de prijsuitreiking: Tonni Benschop was terug in zijn 2e jeugd en werd per abuis als senior genoemt. Maar hij gaat nooit voor minder dan goud, dus na enkele blikken op de uitslagen lijst kon hij het Nederlands Kampioenschap bij de veteranen op zijn naam schrijven.

Voor iedereen die het NK marathon aan zich heeft laten voorbij gaan: volgend jaar gewoon meedoen. Maar uiteraard ook komene week naar het NK sprint op de bosbaan. Zie het programma voor alle deelnemers en tijden.programma nk 2011.pdf