K4 Marathon in de Rijp sluit vlakwater seizoen af

Arthur, Pier, Ruben en Bram winnen de K4 marathon

Op zaterdag 12 oktober werd in de Rijp de jaarlijkse K4 marathon gevaren. Gelukkig bleef het de hele dag droog en stond er niet veel wind. Voor de Viking namen Sandra, Naomi, Jesse, Ruben, Arthur, Pier en Bram deel aan deze wedstrijd.

In de ochtend was het eerst de beurt aan de junioren en de dames senioren voor hun wedstrijd over 16 km. Voor de gelegenheid stapte Sandra in de boot met Esther van Lohuizen, Elly Onnekes en Eef Haaze. Helaas konden zij de Duitse dames senioren niet voorblijven en eindigden zij als tweede. Bij de heren junioren zat Jesse in zijn vaste K4 met Pieter Oldenburg, Niels Osinga en Hugo Pos. Ook zij moesten de Duitse K4’s voor zich zien finishen. Wel waren zij met hun 4e plaats de beste Nederlandse deelnemers.

De dames junioren boot van Naomi samen met Nienke Blankenstijn, Anouk Brust en Ruth Vorsselman had meer succes. Zij kwamen als eerste over de finish. Aangezien er in deze categorie 4 Nederlandse deelnemers waren mogen Naomi en de andere meiden zich Nederlands kampioen noemen! Gefeliciteerd dames!

In de middag was het de beurt aan de heren senioren. De Vikingboot van Bram, Pier en Arthur was voor deze gelegenheid aangevuld door Ruben, die het als junior toch aandurfde om de seniorenafstand van maar liefst 30 kilometer te varen. Terwijl het zonnetje af en toe tussen de wolken doorkwam gingen de Vikingers van start af aan kop. Een positie die zij niet meer afstonden. Na de eerste passage bij Spijkerboor wisten zij hun directe tegenstanders te lossen. Met een ruime voorsprong finishten zij als eerste na 1 uur 46 minuten en 19 seconden. Knappe prestatie mannen!

Klik hier voor foto’s van deze marathon

Deze K4 marathon sluit het vlakwater wedstrijdseizoen af. In de komende herfst en winter blijven onze sporters natuurlijk gewoon doortrainen om de basis te leggen voor hopelijk vele successen in 2014!