K2 strijden om de Waterland Marathon

Na een zeer interessante en zware strijd op zaterdag, deden bijna alle deelnemers op zondag een hernieuwde poging om de waterland marathon op hun naam te schrijven. Geen van de vaarders is het gelukt om zowel in de K1 als in de K2 winnend over de finish te komen. Nieuwe helden zijn opgestaan.

De wedstrijd bij de senioren was opnieuw bijzonder heftig, met lange tijd een kopgroep van 9 boten. Na de eerste overdraging gingen 3 kopels aan kop en hielden tot de finish stand. Hierbij gingen Camille Jacob en Nicolas Place winnend over de streep. Voor het Nederlands Kampioenschap werd een geheel andere strijd gevoerd, opnieuw gewonnen door Vikingers: Bob Weppner en Jort Muller wonnen de nationale titel Marathon K2, zij finishten slechts enkele seconden voor, de eerste jaars senioren Rens Janssen en Tyler van Gelder.

Er zijn van de K2 wedstrijd zeer veel foto's gemaakt door diverse fotografen. (later deze week ook nog nieuwe foto's van de zaterdag).

Klik hier voor de foto's van de diverse fotografen:

De uitslagen van zowel K1 als K2 vindt u hier