Harde wind bij K1 Waterland

Bij de heren senioren werd met achttien deelnemers gestart op het Noord-Hollands kanaal. De kopgroep telde negen man, een behoorlijk aantal. Onder deze negen kanoërs voeren naast Fransen, Duitsers en Belgen de
Nederlanders Joep van Bakel en Niels Hoekstra. Helaas waren Van Bakel en Hoekstra er na de eerste overdraging, die plaatsvond bij Monickendam, er niet meer bij.
De vier-koppen tellende kopgroep voer op het Noord-Hollands kanaal met als eerste Nederlander Van Bakel, op 500 meter afstand. De Belg Laurens Pannecoucke eindigde als eerste met een tijd van 1.45.14 uur. Als tweede
kwam de Fransman Denis Clet binnen (1.45.16) met daarachter de Duitse Burkhardt (1.45.18). Van Bakel eindigde als eerste Nederlander op de negende plaats met een tijd van 1.50.57 uur. Van Bakel liet weten tot de eerste overdraging erg moeite te hebben met de ondiepe sloot en de harde tegenwind. Er waren vier Nederlanders niet gefinisht, omdat zij door deze harde wind waren uitgestapt.
Verder zijn er deze zaterdag vooral veel winnaars geweest onder de Viking-leden. Zo won bij de senioren dames Sandra Brandjes met een tijd van 1.13.96 uur en bij de junioren heren won haar broertje Bram Brandjes, die er 1.03.55 uur over deed. Ook bij de junioren dames won er een Vikinglid: Rowdy van Eerde met een tijd van 1.18.40 uur. Bij de veteranen heren won Tonny Benschop van kanovereniging Beatrix met een tijd van 1.55.49 uur. Er waren geen veteranen dames wedstrijden.

laatste_filmrol_-_043