Goede start van het jaar in Essen.

Afgelopen weekend zijn de eerste kortebaan wedstrijden gehouden van dit seizoen, voor een aantal leden van de Viking.

Op de mooie kanobaan in Essen te Duitsland streden de toppers van de Viking mee voor de medailles.

Rowdy van Eerde werd in de KII samen met Femke Roos van Frisia tweede op de 500 meter en EERSTE op de 200 meter. Ook in de KI heeft ze goed gepresteerd door op de 500 meter 5e en op de 200 meter 7e te worden.

Sandra Brandjes heeft ook goed gepresteerd door op de 1000 meter in de KI 8e te worden en op de 5 kilometer 6e.podium-essen-langebaan2

Vincent wist een mooie prestatie neer te zetten door op de 200 meter als tweede te eindigen vlak voor Bram Brandjes die daardoor dan ook 3e werd. Bovendien werd Bram EERSTE op de 5 kilometer en tussendoor ook nog even 4e op de 500 meter en 5e op de 1000 meter.

Walter Kalf kwam bij de junioren tot een zesde plaats in de KII op de 1000 meter samen met Thijs de Jong van Frisia.

De volgende wedstrijden zijn in het weekend van 8 en 9 mei onder andere in Zaandam op de Zuidervaart voor de jeugd en de eerste World Cup in.

Ook zal de Viking in dat weekend voor het eerst meedoen aan een kanopolotoernooi. Na een winter oefenen in het zwembad en mee getraind te hebben met Quo Vadis zal een groep van zeven leden van de Viking mee gaan doen aan het toernooi bij Odysseus in Alkmaar. De groep bestaat uit de vlakwaterkanoers: Jort Muller, Tyler van Gelder, Valentijn Janse, Rens Janssen, Scott van Eerde, Robbert Gerritsen en Bob Weppner. We zijn benieuwd.