Goede selectiewedstrijden voor de Vikingers

Op donderdag en vrijdag 21 en 22 april zijn de vlakwater kanoërs van onze club afgereisd naar de wedstrijdbaan in Hazewinkel in België. Bram, Barry, Rowdy, Vincent en Walter waren aanwezig om kanovereniging Viking te vertegenwoordigen. Het doel van de vaarders in deze wedstrijd was om zich te kwalificeren voor meerdere internationale wedstrijden zoals de World Cups (WC), EK, WK, EJK, WJK en het EK U23.

De omstandigheden in Hazewinkel leken perfect, maar er was toch een pittige wind aanwezig waardoor er geen super tijden gevaren konden worden. Desondanks hebben onze toppers het allemaal voor elkaar gekregen om zich voor meerdere wedstrijden te selecteren.

Bram heeft zich geselecteerd voor de 1000 meter, de 500 meter en de 200 meter. Bram zal op de aankomende World Cup in Poznan de 1000 en 500 meter varen. Voor EK u23 heeft hij zich op de 1000 meter gekwalificeerd.

Rowdy heeft zich met de K1 geselecteerd voor de 500 en de 200 meter op het EK u23. Op de K1-200 meter heeft Rowdy zich voor de World Cup geplaatst en op de K2 nummers heeft zij zich samen met Femke Roos van KV Frisia geselecteerd op de 500 en de 200 meter voor de World Cups en het EK.

Vincent heeft met een flitsende start de 200 meter op zijn naam geschreven en heeft zich daardoor kunnen selecteren voor de World Cups, het EK u23 en het EK.

Walter heeft zich met een sterk optreden gekwalificeerd op de 500 meter voor het EJK en het WJK. Voor de 1000 meter heeft hij zich onder voorbehoud gekwalificeerd voor beide grote toernooien.

De World Cup in Poznan vindt volgende week (6,7 en 8 mei) al plaats en zal worden uitgezonden op Eurosport. Hier gaan de senioren strijden om hun tickets voor de volgende internationale wedstrijden.

Wij wensen Rowdy, Vincent, Walter en Bram veel succes in de aankomende wedstrijden.