Druk kanoweekend voor Vikingers

Afgelopen weekend hebben kanoërs van de Amsterdamse vereniging Viking op drie verschillende wedstrijden/toernooien de eer van de club of ons land verdedigd. Op de Zuidervaart in Zaandam vonden de Noord-Hollandse jeugdkampioenschappen plaats. In Alkmaar werd het eerste kano-polo toernooi van het jaar gehouden en in het Franse Vichy vond de eerste World Cup vlakwater kanoën plaats.

In Frankrijk hebben Rowdy van Eerde, Vincent Kalf en Bram Brandjes gevaren voor de Nederlandse Kano Bond. Ze hebben een poging gewaagd om zich via deze eerste World Cup te kwalificeren voor het Europees Kampioenschap later dit jaar. Bram Brandjes heeft op de K1 500 meter een 22e plaats behaald in een deelnemersveld van 47 vaarders. Vincent Kalf heeft de halve finale gehaald op de K1 200 meter. Rowdy van Eerde kwam uit in de tweepersoons kano met Femke Roos uit Haarlem, zij werd 6e op de K2 200 meter en 13e op de K2 500 meter en heeft hiermee hoogstwaarschijnlijk de selectie voor het EK gehaald.

De jeugd van Viking heeft een succesvolle eerste wedstrijd gevaren in Zaandam. Voor veel van de Vikingers was het de eerste wedstrijd die ze mee hebben gedaan. De broers Fontaine, die al vaker wedstrijden hebben gevaren, hebben verschillende medialles mee naar huis genomen.

Het polo-team van Viking heeft dit weekend voor het eerst aan een toernooi meegedaan. Zij hebben dit weekend als nieuwkomers 2 wedstrijden gewonnen in het toernooi. Ze hebben veel ervaring opgedaan en kunnen nu gericht gaan trainen om het volgende toernooi meer wedstrijden te winnen.