De Zuidervaart-wedstrijden

Afgelopen weekend, 17 en 18 mei, werden weer de jaarlijkse Zuidervaartwedstrijden gehouden. Van de Viking waren er maar twee deelnemers, Alex in de categorie aspiranten A en Ruben in de aspiranten B. Wat begeleiding betreft was er wel een ruime vertegenwoordiging, Jort, Rens en Valentijn, dus 3 op 2!
Het was een gezellige wedstrijd met veel andere kano-verenigingen. Er werd ook volop gemengd gevaren, soms wel drie verenigingen in één boot.
Voor Viking zijn er goede resultaten behaald. Er zijn in totaal 7 medailles bemachtigd, voor K1, K2 en K4 en op alle afstanden (100, 200 en 500 meter). Het was mijn eerste wedstrijd in een K4 en meteen goud, in de K4 zaten drie verenigingen, Quo Vadis, Frisia en Viking en dan was de boot weer van KV Beatrix.
Het weer was net als het afgelopen jaar niet al te best, de zaterdag was grijs en grauw, de zondag iets beter, met soms de zon er doorheen.
Al met al een heel leuke wedstrijd!

Groetjes van Ruben

P.S. lees verder voor alle foto's zuidervaart10

zuidervaart1

zuidervaart2 zuidervaart3zuidervaart4zuidervaart5zuidervaart6zuidervaart7zuidervaart8zuidervaart9zuidervaart10