Damwand in Noord Hollandskanaal.

Vikingers die de afgelopen twee weken op het NH-kanaal hebben gevaren konden zien dat voor KM bordje 6,5 (tegenover Watergang) ijverig gewerkt wordt aan het plaatsen van een damwand. We zijn bang dat hierdoor de vluchtmogelijkheden voor kanoërs die omslaan vanaf het water naar de kant te beperkt zijn. Levensgevaarlijke situaties zijn dan ook zeer denkbaar.

Viking heeft een verzoek om meer gegevens over de mogelijke vluchtwegen verzonden aan de provincie Noord Holland. Zodra wij antwoord hebben ontvangen jullie via de website meer informatie.
René Brandjes heeft toevallig ook vandaag al een brandbrief aan de provincie gezonden.

De tekst van het Viking verzoek staat hieronder.

L.S.,

Er wordt aan de westzijde van het NH kanaal ter hoogte van het dorp Watergang momenteel een damwand geslagen voor de versterking en verbetering van de dijkweg.
Ik heb begrepen dat de provincie NH opdrachtgever van dit werk is.
Graag wil ik namens kanovereniging Viking in Amsterdam Noord weten op welke wijze de veiligheid voor de kleine watersport zal worden gewaarborgd. Met name gaat het dan om de hoogte van de damwand tov het waterniveau en welke mogelijkheden er voor kanovaarders, plankzeilers en roeiers zijn om in geval van kapseizen of kenteren uit het water te kunnen komen.

Han Faas
Bestuurslid kanovereniging Viking