Brabant regatta 2010

BrabantRegatta2010
In het weekend van 25 en 26 september stond de Brabant Regatta op het programma. Ook de 10e editie van deze wedstrijd kende weer een sterk internationaal deelnemersveld. Naast twaalf Nederlandse verenigingen deden ook drie sterke Belgische en drie zeer sterke Duitse verenigingen mee. De Viking was met een klein clubje van vijf deelnemers vertegenwoordigd.

Voor de gebroeders Janssen was het de eerste keer dat ze aan deze wedstrijd deelnamen. Rens knokte zich op de 1000m in de C-finale, waar hij de 4e plaats haalde. Helaas moest hij door een voetblessure de start van de 3000m missen. Gelukkig kon hij de volgende dag wel starten op de 500m, in de C-finale werd hij 6e. Wessel had het zwaar op de 1000m K1, helaas wist hij zich niet voor de finale te plaatsen. Op de 2000m lange baan sloeg Wessel zowel voor de start als na de start om. Hij toonde echter karakter door gewoon weer in zijn boot te klimmen en de wedstrijd toch uit te varen. Klasse!

Jesse Fontaine leverde een knappe prestatie door op de 1000m K1 lange baan meer dan de helft van de deelnemers achter zich te laten. Op de 500m vocht hij zich sterk naar de B-finale waarin hij 5e werd. Ook in de K2 en K4 werd goed gevaren, maar helaas werden er  geen medailles veroverd.

Ruben Fontaine liet op de 2000m lange baan zien dat hij in Kampen terecht kampioen op deze afstand was geworden. Hij moest alleen drie zeer sterke Duitse jongens voor zich laten en finishte als beste Nederlander. Op de 500m gaf hij alles wat hij had en voer met 2:14 een nieuw PR. In de K2 en de K4 bleken met name de Duitsers te sterk om een medaille te winnen.

Sinds het NK begin september had Rowdy van Eerde niet meer getraind. Daardoor was zij zonder hoge verwachtingen naar Tilburg gekomen. Toch was Rowdy de enige Vikinger die medailles mee naar huis kon nemen. Op de 1000m werd ze 3e en op de 500m haalde ze de tweede plaats. In de K2 over 500m werd samen met Femke Roos (Frisia) het goud veroverd!

Al met al een geslaagd weekend, met niet eens zo heel slecht weer.