IN MEMORIAM JOOP DE NIJS

Op woensdag namiddag 9 mei bereikte ons het bericht van het plotselinge overlijden van Joop de Nijs. ’s Avonds bij de kanovereniging kwamen de clubleden verslagen bij elkaar. De AvondMarathon werd alsnog vervaren maar de vrolijke taartsmullerij lieten we maar achterwege…

Joop kwam in de jaren 70/80 steeds meer bij Viking doordat zijn zoontje Edwin aanleg en talent voor het wedstrijdvaren bleek te hebben.  Joop is altijd (samen met moeder Bep) de trouwe stimulerende factor geweest die aanwezig was bij wedstrijden en evenementen. Edwin groeide uit tot een volwassen senior -vaarder en nog steeds kon hij en ook de club een beroep doen op Joop; van auto uitlenen voor een trainingskamp tot het lekkerste eten koken en bereiden voor een hele trainingsploeg aan toe.

Wij gaan Joop missen; als mens en als toegewijd helper bij de kanoclub. Notabene in januari sprak hij nog zijn bereidheid uit om als “klusjesman” weer bij Viking actief te gaan worden. Bij de laatste WaterlandMarathon waren de overheerlijke pannenkoeken en die lekkere soepen weer van zijn hand!

Onze medeleven gaat uit naar familie en vrienden van Joop en wij wensen ze heel veel sterkte toe.

Rouwkaart Joop de Nijs