Viking Amsterdam domineert in Rotterdam

Afgelopen weekend werd midden in Rotterdam een festival georganiseerd rond een drijvend eilandje in de Rotte. Dit “Rotte PICNIC ISLAND” festival was op zaterdag het toneel van een unieke kano-sprintwedstrijd. Op uitnodiging van het Rotterdamse RCC kwam een deel van de Nederlandese kanotop in actie op de 200m. Namens de Viking stapten Bram, Pier, Ruben en Naomi in de boot. De wedstrijden werden in een gemoedelijke sfeer gevaren.

Het eerste onderdeel was een afvalrace waarbij steeds 1-tegen-1 werd gevaren. Op dit onderdeel was Bram de sterkste deelnemer, gevolgd door Pier en Ruben. Naomi was de snelste dame. Het tweede onderdeel betrof een estafette race tussen twee teams. Het team met daarin o.a. Naomi, Bram en Ruben was daarin sneller dan het team waar Pier in zat.

Het rood-wit van Viking Amsterdam bleek dus op alle fronten het sterkst in Rotterdam!

Voor foto’s van deze wedstrijd kijk op fontaine.home.xs4all.nl/kano/2016/010sprint