Kleine Vikingdelegatie scoort goed op ZP Sprint Cup

Zaterdag 29 mei werd door de Zwetplassers weer de ZP Sprint Cup georganiseerd. Met tropische temperaturen maar gelukkig ook een beetje wind af en toe was het prima uit te houden in Wormer. We waren er als Vikingers helaas maar met een kleine ploeg, maar er werd goed gepresteerd. Bram Brandjes  haalde in de K1 goud op de 500 meter en twee keer zilver op de 100 en 200 meter, net na Niels Krouwel van Frisia. Naomi Westra haalde drie keer brons in de K1 op de sprintafstanden (100, 200 en 500m), ze moest net Ruth Vorsselman en Jitta van der Laan voor zich laten. In

de K2 met Anouk Brust ging ze goed: twee keer zilver op de 100 en 500 en zelfs goud op de 200 meter.

Iris van Bommel had elke keer een zwaar gevecht met Sabine Dekker van ZP, ze  werd op de eindstreep ingehaald op de 500 meter door Sabine De 100m was bijna een fotofinish (het scheelde 0,3 seconde).  Dat was goed voor twee zilveren medailles. Op de 200 meter kon ze Sabine achter zich laten en haalde ze goud.

In de K2  voer Iris met Saraï Bounaanaa van GKV mee met de dames junioren B, daar eindigde ze helaas steeds als laatste, maar ze voeren goed in een zeer sterk veld.

Scarlett Bugenhagen voer haar eerste wedstrijd van het seizoen. Dat ging nog niet vlekkeloos, maar ze wordt steeds beter en heeft er duidelijk steeds meer zin in. De woensdag na de wedstrijd ging ze daarom gelijk in een echte K1 zitten en laat daarmee de MK1 achter zich.

K3 bij de Zwetplassers
De K4 van de Skonevaarders kwam niet helemaal compleet over de finish.
Foto – Mark van Bommel

Leuk was nog de K4 finale 100 meter bij de heren senioren, de laatste wedstrijd van de dag. Er voer één boot mee met dames senioren (waaronder Naomi). De wedstrijd was er spannend, men zat dicht op elkaar. Maar bij de finish bleek één boot nog maar drie vaarders te hebben! Eén van de Skonenvaarders was halverwege uit de boot gekukeld en wonderlijk genoeg konden de rest van de heren toch nog over de finish komen. Met deze leuke affaire werd een geslaagde ZP Cup 2017 afgesloten.