Onze clubhistorie.

Kanovereniging Viking

is opgericht in 1930.
In de zomer van 1930 hebben leden van voetbalvereniging DWV (Door Wilskracht Verkregen) kanotochten door Waterland gemaakt. Dat is zo goed bevallen dat zij op woensdag 1 oktober 1930 de kanovereniging Viking hebben opgericht.
Het buitengewoon verstandige besluit van toen heeft inmiddels voor drie generaties in Amsterdam-Noord en haar omgeving tot veel vriendschap en goede sportieve prestatie geleid.

Het clubhuis staat in 1930 aan het Noord-Hollands kanaal bij de Krijtmolen. Amsterdam groeide en in Noord was een nieuw ziekenhuis nodig. Op de plek van ons gezellige clubhuis. De Viking moest verhuizen naar sportpark kadoelen. Het is begin 1981 en de Viking trek in de tijdelijke behuizing. Vier loodsen, twee voor de kano's, een voor de kleedkamers en een voor de kantine. Het gaat goed met de Viking.

Augustus 1991 paniek, er is brand. De loods die in gebruik is als kantine staat in brand. Hij brand tot de grond toe af, gelukkig blijven de andere loodsen onbeschadigd. Nu breek er een periode aan waarin de kantine in de kleedkamer-loods komt, klein maar gezellig. De behoefte aan een nieuw clubhuis wordt nu zeer dringend. Op 8 september 1994 is het allemaal begonnen. Het terrein werd bouwrijp gemaakt. Hier de hoogte punten van de bouw van ons clubhuis.bouwclubhuis2

22 september 1994: De Bouwvergunning word op verleend.

27 december 1994: Rond 10:00 wordt de eerste paal geslagen voor het nieuwe clubhuis.

16 december 1995: Het hoogste punt wordt bereikt.

eind mei 1996: De muren zijn gemetseld.bouwclubhuis1

eind december 1997: Het Dak is dicht, de toekomstige dameskleedkamer wordt ingebruik genomen als kantine.clubhuisver1

voorjaar 1999: De kantine is ingebruik, de douches doen het en de bootenstalling wordt bijna weer te klein.

Oktober 2000: Officiele ingebruik name Clubhuis.

Het mooie clubhuis zorgt voor vele complimenten van voorbijgangers. Eindelijk voel je je trots als je zegt: kijk dat is ons clubhuis.