Zonnige Brabantregatta sluit vlakwaterseizoen af

De watersportbaan in Tilburg was tijdens het zonovergoten weekend van 24 en 25 september het decor van de Brabantregatta, de laatste vlakwaterwedstrijd van het seizoen. Uiteraard was ook Viking weer present. Helaas moesten Jan en Rollo wegens blessures deze wedstrijd laten schieten.

Voor Steve was het zijn wedstrijddebuut en voor Scarlett pas haar tweede wedstrijd. Op zaterdag namen zij tezamen met Iris en Clenn deel aan de kids-games. Hiervoor moesten zij een behendigheidsparcours in de kano afleggen, een steprace houden en 1000m langebaan varen.

Op de kanoafstanden wist Iris diverse medailles in de wacht te slepen, waaronder een in de K4 samen met Scarlett en meisjes van GKV en Beatrix. Naomy deed het goed bij de aspiranten A, de samenwerking in K2 met Lisa Isihara (Frisia) leverde haar een bronzen medaille op.

Daan weerde zich goed bij de junioren B, maar finaleplaatsen waren net buiten bereik. Bart en Jesse kwamen uit bij de junioren A. Voor het eerst zaten zij samen in een K2, waarbij zij de zilveren medaille op de 1000m wonnen.

Pier en Ruben kwamen uit de bij de senioren, ook zij wisten diverse medailles in de wacht te slepen. Met name hun beider optreden op de langebaan was erg sterk. Opvallend was de zilveren medaille die Ruben op de 125m sprint afvalrace behaalde … een gemiste roeping?

De Brabantregatta is ook het toneel van de bekendmaking van de winnaar van het clubklassement. Ondanks een nieuwe manier van puntentelling blijken de verschillen in puntentotalen tussen de diverse clubs nog erg groot. Winnaar was dit jaar (weer) Skonenvaarder. Viking eindigde dit jaar op de 9e plaats. Dit wedstrijdseizoen hebben veel van onze jonge sporters kennis gemaakt met het wedstrijdvaren. Als zij volgend jaar met wat meer ervaring en training weer meedoen moet het toch mogelijk zijn om volgend seizoen een paar plaatsen hoger in het clubklassement te eindigen!

Op 8 oktober volgt nog de K4 marathon in de Rijp en dan zit het wedstrijdseizoen er echt op. ’s Avonds varen we op de Viking dan de traditionele lampjestocht. Komt allen!

Voor foto’s van de Brabantregatta kijk op fontaine.home.xs4all.nl/kano/2016/brabant