Zuidervaart start wedstrijdseizoen jeugd

In Zaandam vormde de jeugdwedstrijden op de Zuidervaart de aftrap van het Nederlandse wedstrijdseizoen. Traditiegetrouw was ook de jeugd van de Viking aanwezig bij deze wedstrijden. Voor Jip Oudejans, Daan Olden en Cartouche Mensink was dit de eerste kennismaking met het wedstrijdvaren en ze deden het al best goed. Chiara Laats, Steve Ahlfeld, Clenn Klieber en Leon Min zijn vorig jaar al met wedstrijdvaren begonnen en ze krijgen steeds meer ervaring. Voor Naomy van der Horst was dit de terugkeer naar het wedstrijdvaren nadat zij vorig jaar op het NK met een blessure was uitgevallen. Iris van Bommel kwam bij deze wedstrijd een klasse hoger uit bij de junioren B en wist daar in de K1 maar liefst drie bronzen medailles te behalen.

Goed gedaan allemaal, we hopen dat jullie veel plezier aan deze wedstrijd hebben beleefd. We kijken er naar uit hoe jullie het op de komende wedstrijden zullen doen!

Kijk voor foto’s van deze wedstrijd op https://fontaine.home.xs4all.nl/kano/2018/zuidervaart