Vijfde plaats bij de Amsterdam Open

Het kanopoloteam van KV Viking Amsterdam heeft afgelopen weekend weer een toernooi gespeeld.

Ditmaal was het team in Uithoorn om deel te nemen aan de Amsterdam Open (klinkt een beetje raar maar het is echt waar). Het team nam deel aan de tweede klasse (internationaal 3 division genoemd).

Dat je als team een slechte dag kan hebben bleek wel uit de eerste dag waar de poule wedstrijden werden gespeeld. Als eerst trad de Viking aan tegen Odysseus D. Deze strijd werd verloren met 2-0.

De tweede wedstrijd werd gewonnen van de Windhappers met 3-1 maar dit ging echter met veel moeite. Als de laatste wedstrijd tegen ULU uit Engeland zou worden gewonnen dan zou de Viking zich nog kunnen mengen in de strijd om de ereplaatsen.

Dit was echter niet het geval. Een slechte wedstrijd waarin veel kaarten werden gegeven aan beiden teams, waaronder twee gele kaarten aan spelers van de Viking wat betekent dat een speler 2 minuten het veld uit moet, werd verloren met 3-1.

De tweede speeldag ging alleen nog om plaats vijf tot en met acht voor de Viking. De eerste wedstrijd van deze dag trad Viking aan tegen Groningen C. Dat hier een stuk beter en prettiger gespeeld werd bleek wel uit de eindstand, 7-1 voor de Viking.

De laatste wedstrijd van ’t weekend was voor een vijfde plaats in de eindstand. Deze strijd moest Viking opnieuw aantreden tegen de Windhappers. In deze strijd werd snel een voorsprong genomen van 2-0 in de tweede helft kwam de tegenpartij echter terug. Hierdoor werd het nog even spannend maar een paar minuten voor het fluitsignaal maakte de Viking de stand 5-3 en hield deze stand vervolgens vast.

Zo is de ploeg van de Viking in een matig weekend geƫindigd op een vijfde plaats.

Nu zal de ploeg zich klaar gaan maken voor het eerste weekend van het NK wat plaats zal vinden in Den Haag op 18 en 19 juni.