Poloers winnen 24 uur van Stadskanaal

Afgelopen weekend was het weer zo ver; het 24-uurs toernooi kanopolo stond voor de deur. Van zaterdagochtend 10 uur tot zondagochtend 10 uur was het Pagecentrum in Stadskanaal het toneel van deze bijzondere wedstrijd. Jort, Tyler, Scott, Hidde, Nico, Valentijn en Rens vertrokken zaterdagmorgen in alle vroegte zodat om half 12 de eerste wedstrijd gespeeld kon worden.

KVSO 24 uur 2012-38

De Viking kwam uit met 2 teams in de tweede klasse. Omdat het een indoortoernooi was werd er 4 tegen 4 gespeeld. Zoals de slimme lezer al is opgevallen gingen we maar met zijn 7en.  Dit betekende dat er doorgedraaid moest worden om steeds voldoende mensen op het water te hebben. Voor de meesten van ons betekende dit dat er in 24 uur 10 wedstrijden op het programma stonden, een zwaar dagje voor de boeg dus.

Beide teams van Viking zijn de poulefase ongeslagen doorgekomen, echter 1 wedstrijd werd gelijk gespeeld en in die poule werden we helaas tweede op doelsaldo. Dit betekende dat de Viking na een lange nacht om 9 uur voor de 3e/4e plaats mocht spelen en om 9.30 voor de 1e/2e plaats.  Helaas werd de wedstrijd van 9 uur verloren van Odysseus. Maaaaarrrr, na een spannende finale wist Viking aan het langste eind te trekken en won na een spannende finale van Old Knoal! WE ZIJN KAMPIOEN! Moe maar voldaan genoten wij om 10 uur ’s ochtends van een overwinningsbiertje om vervolgens terug naar Amsterdam te rijden. Op naar de rest van het seizoen..