Eerste Team NK kampioen tweede klasse

Na 3 jaar is het de kanopoloers van kanovereniging Viking Amsterdam dan toch gelukt. Tijdens het Nederlands kampioenschap kanopolo, in Harkstede (Groningen), is het eerste team van de Viking eerste geworden van de tweede klasse.

2012-09-16 12.34.08

Waar het in het eerste weekend, in juni, soms niet even gemakkelijk ging was het afgelopen weekend het doel om vooral stand te houden. Dit doel was goed haalbaar en zo maakte het team met Jort Muller (2), Rens Janssen(5), Hidde Janssen(8), Valentijn Janse (4), Scott van Eerde (7) en Tyler van Gelder (6), het verschil met de concurrentie door deze persoonlijk te verslaan. Zo werden de zwetplassers uit de Wormer met 3-2 verslagen en Odysseus uit Alkmaar met maarliefst 6-0.

De mannen van het eerste team zijn zo buiten één gelijk spel ongeslagen de competitie door gekomen en zijn ze gepromoveerd naar de eerste klasse.

Het tweede team van de Viking, welke uit komt in de derde klasse, is uiteindelijk als vijfde geëindigd. De ploeg met Larissa Berkamp, Levi van Eerde, Robert Gerritsen, Nico Jankowski, Remko de Jong en Bob Weppner, ging het finale weekend in als eerst maar wist geen stand te houden en door een paar verloren wedstrijden zakte het team weg naar plaats vijf.