Verslag Zuidervaartwedstrijden 17-18 mei 2014

Het weer werkte geweldig mee op deze, voor de meeste jeugdvaarders, eerste wedstrijd van het seizoen. Het was dan ook voor de toeschouwers goed toeven langs het water van de Zaanse Zuidervaart.

De Viking werd vertegenwoordigd door het vaste groepje Junioren-vaarders, maar ook pupil Iris en Aspirant B Naomy waren aanwezig. Iris voer dapper mee met haar leeftijdgenoten en kan steeds beter de aansluiting vinden met de kopgroep. We zullen zeker nog vooruitgang gaan zien dit seizoen! Naomy zat ook goed in de wedstrijd. In de K1 gaat het er allemaal steeds beter uitzien. Samen met Emma vd Hoed van GKV voer zij in de K2 naar een 3e plaats op de 200 meter.

Naomi pakte op de 100 en 200 meter het zilver in de K1. Verder waren al haar races goed voor goud, zowel in de K4 als in de K2 (met Ruth Vorsselman van Skonenvaarder), met als hoogtepunt een mooie 1e plek in de K1 over 500 meter. Naomi mocht aan het eind van het weekend tevens de beker van het gewestelijk kampioenschap in ontvangst nemen! Julia voer ook mooie races, brons in de K1 over drie afstanden. In de K2 met Nienke Blankenstijn van ZP pakte zij het zilver en in de K4 het goud.

Jesse moest zaterdag nog een beetje inkomen. Meer dan een 4e plek op de finale 100 meter zat er niet in. Ook met zijn nieuwe K2-partner Hugo Pos van de Geuzen moest nog wat gesleuteld worden aan slagtempo’s en samenwerking. Op zondag nam hij echter revanche op zijn tegenstanders door in de K1 op de 500 meter het zilver te winnen en met Hugo in de K2 beslag te leggen op het goud! Wessel had afgelopen winter niet veel in zijn kano gezeten, maar besloot desondanks zondag gewoon de 500 meter K1 te varen. Schijnbaar moeiteloos peddelde hij naar een zilveren plak! Ruben voer dit weekend alleen K1. Hij wist al zijn races te winnen en mocht daarom ook de beker van het gewestelijk kampioenschap mee naar huis nemen.

Al deze mooie prestaties van deze fanatieke jeugdgroep kweken verwachtingen voor een mooi en succesvol kanoseizoen! De kop is er af!