Regatta in Neerpelt generale repetitie voor NK Kanosprint 2015

Afgelopen weekend was Viking met een kleine ploeg aanwezig op de Neerpeltse Kano Regatta, tevens de Open Vlaamse Kampioenschappen. Niet alleen de Vlaamse toppers waren present, maar ook diverse Duitse ploegen, de selectie van Groot Brittanië en een ruime vertegenwoordiging van Nederlandse clubs waren aanwezig. Daarmee vormden deze wedstrijden een mooie generale repetitie voor het NK Kano Sprint 2015.

Iris van Bommel en Naomy van der Horst hadden beide in hun K1 series sterke tegenstanders. Samen in de K2 over 500m wisten zij de finale te behalen. In de K4 aangevuld met Odette (van Beatrix) en een meisje van Neerpelt was het een nek-aan-nek race waarbij ze uiteindelijk de bronzen medaille binnenhaalden. Ook op de langebaan over 1000m weerden Iris (11e) en Naomy (12e) zich kranig. Prima gedaan dames!

Ondanks het feit dat Rowdy van Eerde de laatste tijd minder traint kwam ze toch nog tot de halve finale op de 200m bij de dames senioren. Samen met Iris Meijer (GKV) werd zij 5e in de finale K2 over 200m. Een mooie opwarmer voor het NK, waar ze ook in de C1 zal uitkomen.

In het sterke deelnemersveld van de heren junioren wist Sjoerd Dingerink zich mooi staande te houden met halve finaleplaatsen op de 200m en 1000m. Op de langebaan over 5000m voer Sjoerd erg sterk en finishte als tweede Nederlander (11e plaats). We zijn benieuwd wat Sjoerd komend weekend op de Bosbaan kan laten zien.

Bij de heren senioren had ook Ruben Fontaine sterke tegenstand. Op de 200m kwam hij helaas de serie niet door. Op de langebaan over 5000m presteerde Ruben prima en was met een 13e plek de derde Nederlander. Op de 1000m werd hij in de halve finale knap 4e. Over het geheel genomen kan Ruben tevreden terugkijken, ten opzichte van de eerste seizoenshelft heeft hij een mooie progressie geboekt. Ruben’s K2-partner Nourdin Kaai (Geuzen) besloot dit weekend niet naar België te komen, daarmee verviel het plan om een poging te doen zich te kwalificeren voor het komende EK voor U23 in Roemenië.

Bij de dames junioren kende Naomi Westra een sterk optreden. Zij won het zilver op de 200m. Met slechts 0.4 seconden achterstand op de Vlaamse winnares heeft zij naar het zich laat aanzien voldaan aan de norm voor kwalificatie voor het EK voor junioren in Roemenië. Gefeliciteerd! Zilver was er voor Naomi ook in de gelegenheids-K2 met Joke Coppens (KSKZ) en in de K1 over 500m won zij de bronzen medaill.

Het was een gezellig weekend, met mooi (warm!) weer en mooie prestaties. Op naar het NK Kano Sprint op 5 en 6 september op de Bosbaan!

Voor foto’s van de wedstrijden kijk op fontaine.home.xs4all.nl/kano