Jesse en Bram pakken goud op het NK Langebaan!

Het weekend van 14 en 15 juni stond in het teken van de Hanzeregatta en NK Langebaan. Op het Drontermeer bij de Roggebotsluis werden de Hanzeregatta en het NK Langebaan gevaren. Het was de 10e keer dat de kanovereniging Skonenvaarder deze wedstrijden organiseerde.

Voor Naomy en Iris was het de eerste keer dat zij aan deze wedstrijden deelnamen. Iris wist bij de 500m en 200m twee mooie zilveren medailles te winnen. De langebaan afstand van 1000m was ook door de tegenwind voor Naomy en Iris best zwaar, maar allebei zetten ze een mooie prestatie neer. Naomy voer op zondag ook K2 langebaan met Annika (TWV).

Voor Naomi was het een beetje een pechweekend. Op deK1 langebaan kon zij helaas niet finishen, door gedoe bij het boeien was zij jammer genoeg omgeslagen. Haar K2 langebaan gold helaas niet als een NK, omdat er maar drie boten in bij de dames junioren A ingeschreven stonden.

Jesse had meer succes. Op zaterdag werd hij in de K2 samen met Hugo Pos (Geuzen) overtuigend kampioen. In de K1 was Jesse in een felle strijd gewikkeld met Pepijn Rippen (Skonenvaarder) en Hugo om de 2e en 3e plaats. Jesse koos regelmatig voor de aanval en op het laatste rechte stuk gaf hij zijn 2e plaats niet meer op.

Ruben en Bram vormden voor de gelegenheid een K2 duo bij de senioren. Ook hier was een mooi gevecht gaande met Albart Flier/Menno van Loon (Skonenvaarder/Frisia) en Nourdin Kaai/William Bos (Geuzen/Skonenvaarder). Hoewel Nourdin nog A junior is en William zelfs nog B junior wisten zij tot op het laatst goed aan te haken. De eindstrijd ging tussen Ruben/Bram en Albart/Menno, helaas moesten Ruben en Bram uiteindelijk genoegen nemen met het zilver.

In de K1 streed Ruben voor wat hij waard was tegen Nourdin, ook hier leverde hem dat een zilveren medaille op. Bram had in de K1 tegenstand van Albart, maar ditmaal was het Bram die als eerste over de finish kwam.

Voor Pier was het zijn eerste langebaantoernooi als veteraan. Zowel in de K2 met Chris Hellendoorn (Skonenvaarder) als in de K1 leverde hem dat een zilveren medaille op!

Het was een mooi kanoweekend met goed weer en op zaterdag een lekkere bbq met de hele groep. Ik hoop dat deze groep in de toekomst met een hoop jeugdleden kan worden uitgebreid. Misschien dat we dan in de toekomst een gooi kunnen doen naar de Hanzebokaal!

Voor foto’s klik hier