Brabantregatta met vier Viking debutanten

In het weekend van 26 en 27 september vond de Brabantregatta plaats. Voor de meeste Vikingers was het de afsluiting van weer een lang seizoen van vlakwaterwedstrijden. Maar voor vier van onze sporters was het de eerste keer dat zij aan een wedstrijd deelnamen.

Bij de heren junioren B waren hebben Bart en Rollo al een aantal wedstrijden meegedaan, dit weekend voegden zich Jan Stolwijk en Daan Stobbelaar bij hun. Als debutanten konden ze nog niet echt voor de prijzen meevaren, maar toch werd hier en daar een halve finale bereikt. Niet alleen kwamen ze uit in de K1, ook stapten Jan en Daan samen in K2. Dit hadden ze nog niet veel eerder gedaan, maar toch ging dat best goed. Ook de lange baan  van 3km was een heel  nieuwe ervaring voor ze. Blijf goed trainen deze winter, dan zullen jullie zien dat je volgend jaar steeds verder zult komen.

Voor het eerst sinds een aantal jaren kwamen er ook weer heren pupillen namens Viking aan de start! De gebroeders Dani en Steffan van der Horst zijn nog maar een paar maanden lid van onze club, maar toch hebben ze heel stoer meegedaan. In hun MK1 voeren ze niet alleen de 500m, maar ook de 1000m. Dani wist op die afstand zelfs de bronzen medaille te winnen! Als onderdeel van de kano-kids spelen moesten ze ook nog een behendigheidsparcours varen en een wedstrijdje op de step doen. Bij deze kids-games werd Steffan tweede en Dani derde. Jongens, heel goed gedaan en gefeliciteerd met jullie medailles.

Van de ‘doorgewinterde’ Vikingers’ verdient Jesse nog een speciale vermelding. Bij de langebaan wedstrijd over 5 km kwam hij bij het derde keerpunt met zijn peddel tegen een tegenstander waardoor hij zijn evenwicht verloor en omsloeg. Zonder hulp wist Jesse op het water weer in zijn kano te klimmen. Ondanks dat zijn boot nu aardig met water gevuld was maakte hij de laatste 2km toch nog af. Klasse Jesse!

Het was een heerlijk weekend met overdag prachtig nazomerweer. ’s Nachts was het wel behoorlijk fris, maar dankzij het houtkacheltje dat we van Henk en Renée Brandjes mochten lenen zaten we ’s avonds toch met z’n allen lekker warm bij het vuur.

Het wedstrijdseizoen is nu afgelopen, alleen komend weekend wordt nog de K4 marathon in de Rijp gevaren. Ik hoop dat onze sporters nu even hun rust kunnen pakken en dan binnenkort weer fris met de voorbereidingen van het volgend seizoen zullen starten.

Voor foto’s van de wedstrijden kijk op fontaine.home.xs4all.nl/kano